niedziela, 29 stycznia 2012

matematyka w stylu montessori

Dzisiaj po raz pierwszy chciałabym pokazać Wam nasze działania inspirowane metodą Montessori. Metoda ta zainteresowałam mnie tuż po narodzinach Leonka i nadal bardzo mnie inspiruje. Jeśli to możliwe materiały staram się wykonywać samodzielnie (np. kolorowe tabliczki, puszki szmerowe, tabliczki do stopniowanie szorstkości). Bardzo wiele pomocy edukacyjnych zawdzięczam również innym mamom, których blogi są dla mnie niewyczerpanym źródłem pomysłów i wiedzy. Najwięcej na temat metody Montessori dowiedziałam się dzięki stronie http://www.bycrodzicami.pl oraz blogowi Ewy, mamy Antka i Kuby.

Dzisiaj pokażę Wam kilka archiwalnych zdjęć, dotyczących edukacji matematycznej. Leonek w tej chwili poznaje liczby 11-20, ale poniższe zdjęcia zostały zrobione ok. dwóch miesięcy temu. Wtedy uczyliśmy się rozpoznawać liczby 0-9 i łączyć je z konkretną ilością przedmiotów. 


1. Dopasowywanie kolorowych perełek Montessori do odpowiednich liczb. Perełki to jedna z ulubionych pomocy Leonka.



2. Puzzle liczbowe z obrazkami przedstawiającymi pojazdy budowlane. Te puzzle od razu zainteresowały Leonka. Co ciekawe, nie układał ich szukając kolejnej części obrazka, ale szukając kolejnej liczby. Znalezione na blogu earlylearning-eaton.blogspot.com  Serdecznie dziękujemy.



3. Indianin mojego pomysłu, który powstał przy okazji nauki samogłoski I. Zabawa polegała na tym, aby wylosować kartonik z liczbą i stworzyć pióropusz z odpowiedniej ilości piór.



4. Układanka dyniowa 1-13 używana przy okazji halloween. Znalazłam ją na jakimś blogu, ale niestety nie pamiętam adresu.



4. Wspólna zabawa orzechami. Leon uczył siostrę sortowania, z czym całkiem nieźle sobie radziła. Sam dodatkowo liczył orzeszki i porównywał, których jest więcej, a których mniej.



5. Pierwsze spotkania z matematyką, sortowanie jeden do jednego. Skupienie uwagi Rozalii - bezcenne :-)




4 komentarze:

  1. Ale super dzieciaki pracują!Widać, że zainteresowani tym co im proponujesz ;-)
    A Indianin rzeczywiście świetny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczne szkraby ;-) A Indianin po prostu boski ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fenomenalne pomysły..przegladam ten blog i przepadłam..bedziesz moją główną inspiracją:)))Dalczego przestałąś już pisac??:(

    OdpowiedzUsuń